Add

April 13, 2012

Factory Outlet

Entry ni wujud untuk cubaan happykan diri sendiri dengan mengingati benda-benda yang wat rasa enjoy kat sini etc: SHOPPING!

Semua orang tahu yang Bandung tu memang heaven untuk fashion style. So, kali ni akan cerita pasal Factory Outlet (FO). Ok, kat sini memang banyak amat FO antaranya FO kat Jln Riau. Kat Jln Riau je pun dah ada around 10 FOs. But, based on dari survey harga and choice, antara banyak-banyak FO tu, yang best sikitnya Heritage dengan Stamp BUT MAHAL la juga kalau nak compare dengan FO yang lain.

FO Heritage. Ok, ni salah satu FO yang best la juga untuk di pergi sebab banyak choice compare to STAMP coz STAMP mahal sikit. -_-"

Kalau FO ni, environment dalam FO ni best, tapi choice untuk pakaian tak masyuk sangat.

Rich Famous FO ni cantik dalamnya and cantik harganya. HAHA

NOW, lets me introduce to you, 2 FO yang offer differ environment while shopping plus lots of choice. Ok, 1st, Rumah Mode. Rasanya Rumah Mode ni memang dah famous kot. Environmentnya ala-ala macam kat dalam hutan, sejuk and tenang. Pilihan baju pun banyak kat sini. 1st time pergi FO ni naik angkutan kota seorang diri. HAHA. Cubaan berani kan? Dengan berbekalkan tips dari Ibu dekat rumah sewa, so nekad la pergi.

Kat sini memang normal kalau naik angkutan, ada yang datang nyanyi-nyanyi. Memang kadang-kadang tu ada yang suara best gila but mesti ada juga yang nyanyi tu so-so je. HOHO.

Tadaaaa! da sampai! :)

Dengan bantuan security kat situ, dapatlah snap pic. HAHA. Nak hidup, kena pandai derr.

Rumah Mode.

Oh, yang ni minta bantuan cleaner kat situ. HEHE. See the environment, banyak pokok, air terjun, nice place for shopping, xde la stress2 kan? :)

Proceed to my 2nd favorite FO here, Bali Heaven. Ok, 1st time g FO ni memang excited tapi sadis sebab bateri camera low, so, x dapat la snap picture. But, this place is nice! Environment kat dalam tu macam kat Bali (Cien yang cakap sebab dia da g Bali..HAHA). Di sebabkan kali pertama tak dapat snap picture, so pujuk Teteh Rizka, teman ke Bali Heaven. FO ni boleh di kira murah and memang terkejut kat situ jeans lagi murah compare dengan FO Stamp. Jahat FO Stamp, telan duit sampai Rp. 200 ribu untuk sehelai jeans. Kalau kat Bali Heaven, boleh dapat murah dari tu and cantik pulak tu. Oh, btw, ada satu tempat dalam FO ni jual accessories. Kat sini korang boleh beli accessories dari Bali contoh aroma theraphy, sabun, scrub, gelang, rantai and others. So, memang best and puas hati. :)

Kat sini selain boleh shopping, ada juga tempat makan :)

Teteh Rizka! eheee..


Kat tempat accessories nie mostly di jual barang-barang dari Bali.

Thats all. Motif utama tadi nak ingat benda-benda yang happy supaya tak rasa homesick sangat but STILL, adalah sikit-sikit. Wifi kat rumah sewa wat hal, so dengan gigihnya g kat restoran company semata-mata nak online -_-". Thanks for reading.





1 comment: